بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور
سرخط خبرها

 احتمال افزایش وام مسکن در سال جدید (۱۴۰۲) چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۵۹۸۶۸
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
 احتمال افزایش وام مسکن در سال جدید (۱۴۰۲) چقدر است؟
سرپرست بانک مسکن گفت: موضوع افزایش سقف وام مسکن از محل خرید اوراق و هم‌چنین تسهیلات نهضت ملی مسکن مطرح شده که در این زمینه منتظر تصمیم بانک مرکزی هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، علی عسکری اظهار کرد: افزایش سقف تسهیلات مسکن از طریق خرید اوراق (تسه) مورد بحث و بررسی قرار گرفته، اما فعلا چیزی قطعی نشده و فعلا نمی‌توانیم در این زمینه قول بدهیم. در انتظار تصمیم بانک مرکزی هستیم.

وی هم‌چنین درباره زمزمه‌های افزایش مبلغ وام نهضت ملی مسکن گفت: این موضوع نیز در نشست‌هایی مطرح شده و بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی راهکار‌های آن هستند. ممکن است راهکار جایگزین ارایه شود. به طور مثال منابعی را از جایی تامین و سپرده‌گذاری کنیم تا بتوانیم سقف تسهیلات را بهبود بدهیم و فشار کمتری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن وارد شود. کاهش نرخ سود این تسهیلات هم در دستور کار است.

سرپرست بانک مسکن درخصوص میزان افزایش وام مسکن گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم رقم افزایش را بگوییم و منتظر اعلام جزئیات و چارچوب‌های این طرح هستیم.

عسکری در پاسخ به این سوال که بانک مسکن چه مقدار تسهیلات در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده است گفت: ما سال اول به ۱۰۰ درصد تعهدات خود در طرح نهضت ملی مسکن عمل کردیم. تا کنون ۷۸ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم و ۶۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم. این تفاوت به دلیل پیشرفت پروژه‌ها است. هرچقدر پروژه پیشرفت کند متناسب با آن آورده و تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گفته وی از مبالغی که تا کنون توسط بانک مسکن به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شده یک سوم مربوط به آورده مردم و دو سوم مربوط به تسهیلات بانکی بوده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->